Senaste från ericsaade.com

Eric Saade släpper ny singel med DEV - Hotter Than Fire
Med över 50 000 sålda album av ”SAADE VOL 1” är Eric Saade årets hittills mest säljande manliga skivartist. Singlarna ”Popular” och ”Hearts In The Air” tillhör årets största hits och albumet har legat topp 10 på Topplistan i 14 veckor.

Den 2 november kommer första singeln från kommande albumet ”SAADE VOL 2”. Singeln heter ”Hotter Than Fire” och gästas av amerikanska Dev, en av världens just nu hetaste sångerskor.

Dev’s senaste singel ”In The Dark” ligger i skrivande stund 1:a på Billboard Dance/Club Play Songs. Eric såg videon till förra singeln ”Bass Down Low” (Topp 10 i UK) under ett promobesök i England och blev helt knäckt. Dev fick höra en tidig demo till ”Hotter Than Fire”, som Eric skrivit tillsammans med Jason Gill och Julimar Santos, och tackade ja direkt till förfrågan om hon ville vara med på låten.

- Det är en låt som visar ganska tydligt vart jag är på väg. Jag älskarelectro-pop och känner att jag är mitt i utvecklingen av att börja hitta det jag vill göra, säger Eric. Att Dev ville vara med blev pricken över i, då hennes ”rap-sångiga” stil passade perfekt till låten. Hon gjorde den sexig, avslutar Saade.

Eric Saade feat Dev ”Hotter Than Fire” släpps 2 november. Albumet ”SAADE VOL 2” släpps 30 november.

Gud va härligt det låter! Eric verkar ju jättenöjd med den nya singeln som släpps snart och det är ju ett STORT plus :D

/Josefin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0